18 Şubat 2013 Pazartesi

Oğlumun Hırkası

    Oğlum bir yaşındayken başladığım ve 2.5 yaşına geldiğinde tamamladığım hırka işte bu. Neyse ki 3-4 yaşa göre başlamıştım. Tabi annemin kollarını örmesiyle tamamlandı. Ne zaman elime alsam sıkılıp bırakıyordum. Niye böyle oldu anlamadım. Bazı işler böyle olur derler. Yarım kalanlar havuzundan bir tane daha eksildi sonunda. Yaşasın!
    Bu hırka bir fenomene dönüştü aile arasında.  Hırkayı gören 15 yaşındaki yeğenim "ben de isterim anneanne" deyince tabii annem dayanamadı. Ertesi gün ipler alındı ve örülmeye başlandı. Okulların açılmasına yetiştirdi sevgili annem. Şimdi sıraya giren diğer erkek torunlar için versiyonlarını örülüyor.  Bu arada bizim aile kalabalıktır. Anlayacağınız sizinle ileride diğer resimleri de paylaşmam gerekecek.  
Sayılarına gelince : 

Arka : 60 ilmekle 2 ters, 2 düz ördüm. 28 cm'de koltuk altını 3+2+2+2 olarak açtım. Kol yeri 17 cm olunca kestim. 
Ön : 43 ilmek 2 cm 2 ters, 2 düz lastik. Lastikten sonra 16 ilmek 2 ters 2 düz. Sonra 14 ilmek ters. 2 ters, 2 düz, 2 düz, 2 ters 3 düz, 2 ters ile sırayı bitirin. 3 düz ilmek saç örgüsü. Bu işlemi 7 sırada bir tekrarlayın.  14 ilmek ters örgünün 6 cm'de ortadaki 2 ilmeği yer değiştirip düz örün.  Her sırada bu iki düz ilmeği birer kaydırarak açın, 10 sıra sonra içeri doğru kaydırın ve baklavayı kapatın. Boyu 28 cm olunca koltuk için 3+2+2+2 olarak kol evini açın. 
Kol : 38 ilmek 2 ters , 2 düz lastik örüp artırarak 33 cm de koltuk altını 3+2 olarak kesin 17 oluncaya kadar örün. Toplam boy 48 cm. 
Ön pat ( fermuar yeri) : Şişi tüm hırkaya dikey ilmek alarak geçirin (bir tığ işinize yarar) ve 2 ters, 2 düz lastik örün. Fermuar veya tahta uzun düğme dikebilirsiniz. 
Kolay gelsin. Annemin ördükleri daha güzel oldu tabii. Onlar sonra sevgiler.  

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder