11 Mart 2013 Pazartesi

Doğum Günü Pastası

 
Yeni okul, yeni arkadaşlar ve yeni fikirlerle merhaba. 
    Bir aydır çalıştığım okuldaki çalışma arkadaşlarımdan hemen bir şeyler kaptım. Aslında doğal süreçler içerisinde gelişen sohbetlerde bloguma koyulabilecek bir sürü çalışma sıralaması oluştu kafamda. Hepsine teşekkür ederim. 

     Aslında yemek ve pasta ürünlerini ayrı bir blogun konusu. Fakat tasarım ve düşünce olarak o kadar güzel ki bu pasta. Dayanamadım ve sizinle paylaşıyorum. Yemek ve pastacılık ile ilgili blog hazırlayan arkadaşlara kolay gelsin. Alanlarınıza girme niyetinde değilim. Pasta yapmayı çok severim ve fırsat bulunca da yaparım.
    Resimde gördüğünüz çalışma 31 Aralık doğumlu tatlı bir kızın yeni yıl temalı doğum günü pastası ve kurabiyeleri. Annesinin ellerine sağlık. Şeker hamurları internetten sipariş edilmiş. Fiyatları öyle pahallı da değil. Hamurlar 6-7 TL civarında  ve renk renk satılıyor. 
Kekinin tarifini bilmiyorum. Size her zaman yaptığım ve tutturduğum pandispanya tarifini veriyorum. 
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Yarım çay bardağı su
Yumurta şekerle çırpılır. Su eklenir. Diğer malzemeler eklenip 170 derecede pişirilir. 

Pasta kreması için verebileceğim tarif; 
Aşağıdaki malzemeler tencere içerisinde karıştırılır ve ateşe konulur. Piştikten sonra pastayla buluşabilir artık. Afiyet olsun.
  • 2,5 su bardağı süt
  • 4 çorba kaşığı un
  • 1 yumurta
  • az tereyağ
  • Piştikten sonra içine 2 kaşık çırpılmış kremşanti.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder